Een korte update... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Hanneke & Ernesto Spruyt - Panbakker - WaarBenJij.nu Een korte update... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Hanneke & Ernesto Spruyt - Panbakker - WaarBenJij.nu

Een korte update...

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke & Ernesto

03 November 2005 | Rusland, Moskou

Lieve allemaal, nog een korte update voordat ik morgenochtend lekker voor een paar dagen naar Nld kom (om mijn werkvisum te regelen).

Afgelopen weekend zijn we maar eens de Engelstalige bioscopen in Moskou gaan testen (Two for the Money met Al Pacino, redelijk, en Cinderella man met Russell Crow, erg goed, gezien), je wordt toch wat treurig door de zeer beperkte animo van 'mijn doelgroep': Toch zeker 7 man (waarvan 3 Russen die hun Engels willen oefenen) in een zaal zo groot als een goede Pathe zaal. Maar goed, op zich relaxed om hier af en toe naar de film te gaan!

Zaterdagmorgen waren wij (samen met wat andere vrienden) uitgenodigd door Sumbat
(zakelijke 'belangrijke' vriend van Ernie) voor een ontbijt. Was nogal apart: We
kwamen aan in een restaurant om 10 uur 's morgen met kater en al, werden vervolgens bijna de tent uitgegooid door een bewaker cq garderobe man omdat het restaurant gesloten was, totdat hij er achter kwam dat we voor 'het gezelschap' kwamen, toen kon het allemaal niet op en werd nog net niet de rode loper uitgegooid. Anyway, in het (gesloten) restaurant was 1 tafel prachtig opgedekt, wij waren de laatsten die aankwamen. De gastheer zelf bleek die ochtend om 7 uur thuis gekomen te zijn, zich nogal ziek te voelen, dus hij liet verstek gaan. Wij waren verder met zo'n 10 man waaronder de dochter van Sumbat, zijn hulpje, en wat vrienden/kennissen van Ernie. De wodka vloeide al rijkelijk en de serveersterstjes kwamen aangesteld met een typich Kaukasisch gerecht: Hash soep, warme geitvet-s! oep in mijn termen. Echt, het was vreselijk... Het rook alsof je boven een net geslachte geit hing, het zag er echt heel apart uit, en nadat Ernie bijna over zijn nek ging na de eerste hap, heb ik het maar aan me voorbij laten gaan (en beschaamd een eitje besteld). Op het hulpje van Sumbat na, heeft niemand het gegeten. Vond het eigenlijk best vervelend, word je uitgenodigd, kijk je het gegeven paard wel heel erg in de bek... (maar het kon echt niet
anders, geloof me!).

Gisteren ben ik een dag naar St.Petersburg gevlogen om het team daar te ontmoeten en storechecks te doen. Omdat het weer eigenlijk best mee viel (qua kou) de afgelopen dagen, schatte ik zo in dat een spijkerjasje met ponsjo ruim voldoende moest zijn. Ernie waarschuwde me nog dat het daar best koud kan zijn... We kwamen het vliegtuig uit om 8 uur 's morgens (kwart voor 5 opgestaan, mooie tijd): Sneeuwstorm, echt, het was bar en boos. Ik heb het zo ontzettend koud gehad...een goede inkomer voor de aanstaande winter zullen we maar zeggen.
In Moskou was het ook nogal heftig, maar in St Petersburg met de zeewind is de gevoeltemperatuur veel kouder. Chaos op de weg (niemand had nog winterbanden...ben ik even blij dat ik mijn auto, deze week gedoopt Igor, een dag eerder van winterbanden had laten voorzien!), uren vastgestaan in de file, maar gelukkig wel nog een aantal winkels kunnen zien, en iets van de stad meegekregen: Het is echt een super sta! d! Het voelt heel vriendelijk, heel Europees, het oude cenrum is prachtig (letterlijk, wat een pracht en praal met
alle paleizen uit de tijd dat St Pet nog de hoofdstad van het Russische rijk was, de grachten gekopieerd volgens Nlds recept etc etc), en ik ga dan ook zeker voor een toeristenweekendje terug in mei/juni volgend jaar als het 'white night' is (en de zon niet onder gaat).

Gisteravond kwam ik om half 12 thuis, nogal moe, maar net op tijd voor de 30e verjaardag van schatje! Ik ga dan ook zo lekker naar huis en vanavond gaan we bij een heel speciaal restaurant eten (restaurant is in de stijl van Moskou voor de communistische revolutie), ben benieuwd! En dan morgen lekker voor een paar dagen naar Nld (terwijl Ernesto op zakentripje gaat naar Armenie). Ik blijf denk ik tot woensdag en ben gewoon bereikbaar op mijn Nldse nummer.

Liefs vanuit Moskou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Hanneke & Ernesto

Actief sinds 07 Juli 2006
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 46101

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: