Perviy soobshenniye iz Moskvi - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Hanneke & Ernesto Spruyt - Panbakker - WaarBenJij.nu Perviy soobshenniye iz Moskvi - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Hanneke & Ernesto Spruyt - Panbakker - WaarBenJij.nu

Perviy soobshenniye iz Moskvi

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke & Ernesto

06 Oktober 2005 | Rusland, Moskou

Lieve allemaal!!

Daar is ie dan, mijn eerste mail vanuit Moskou. Zaterdag aangekomen, na een super fijn (en emo) afscheid op Schiphol, mezelf even verwend met wat parfum en Chanel poeder, in het vliegtuig de brief van (broer) Bas (tranen met tuiten) en Mar en Daan gelezen, zo lief allemaal, ben er heel blij mee en Daantje: Wat een heerlijk cadeau!! Het witte tasje zit nu echt tjokvol met Biotherm spulletjes en iedere morgen is het weer een feest me mooi te maken! OK, was uiteraard helemaal leuk om mijn liefie weer te zien, maar zo raar om nu 'voor het echie' aan te komen. Dit keer niet opgehaald met glanzende geblindeerde Mercedes maar met oude verroeste Golf uit 1920 (de buit is binnen zullen we maar zeggen) en 's avonds echt super 1e avondje gehad met goede champagne en foie gras! Zondag als een echte Russin langs de lijn gestaan bij het voetbal met zeer schaars geklede, 52 kilo wegende en zwaar gemake-upte Natasha's en Sveta's. Tja, dan voel je je toch e! cht meteen thuis, mmh, nee, niet echt. Na het voetbal stortten de mannen zich op enorme shaslicks en bier, de vrouwen hielden het bij sla en water. Aha, zo gaat het dus hier. 's Avonds opgehaald door een vriend /zakenrelatie van Ernesto (Sumbat) en naar het nieuwste en hipste restaurant gegaan om te genieten van blini met kaviaar en heerlijk wijn. Wat een tegenstellingen op een dag hier, is echt niet normaal. Je rolt van de ene in de andere verbazing. De lada's worden van de weg gereden door de duurste maffia bakken. Een zwerver bedelt 3 deuren naast de duurste en meest chique hoerenclub in town. De bewaker van ons gebouw verdient 300 $ per maand, terwijl dat de fooi is die een maffiabaas gemiddeld na een simpele lunch achterlaat.

Maandag voor de 1e keer naar P&G gegaan. Was super leuk! De baas van mijn toekomstige baas (die nu nog in de US zit), Lional, is een super relaxte en sympatieke vent. We hebben met hem ontbeten, toen wat administratieve zaken geregeld (registratie paspoort e.d., wat een enorm gezeik allemaal) en vervolgens naar het CBD kantoor (zit in een apart kantoor) voor een kennismaking, korte introductie tot het onboarding programma etc. Ik heb geloof ik 7 Sacha's, 3 Pacha's, 4 Olga's en 5 Anna's ontmoet en ik weet begod niet meer wie wie is. Op zich viel het me eerlijk gezegd wel heel erg mee qua mensen. Vooral wat hoger in de organisatie zitten, op het eerste gezicht, super goede mannen (geen vrouw op niveau gezien). Direct de GM (Matthew Price), MOT TLs, CBD chief Eastern Europe (Zbish) ontmoet en echt met open armen ontvangen. Compleet carte blanche gekregen om de volledige Russiche + Ukrainche retail operations organisatie op te zetten (visie! is om over 2 jaar een team van 50 man te hebben staan welke over het hele land + de Ukraine opereren...hellup!). Op dit moment bestaat de R.O.O. (Retail Operations Organisation) geloof ik uit 3 man waar ik dan dus Teamleader van wordt. Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat er ook wat minder gemotiveerde en passievolle mensen (vooral dames) rondlopen (volgens mij hebben zij nog nooit iemand een hand gegeven want de handdruk ontbrak volledig en het leek meer op een natte dweil die ik in handen kreeg). Echt, die vrouwen zijn nogal apart. Ze kijken je niet aan, knikken alleen maar ja en amen, en als je wegloopt na 7 keer gecheckt te hebben of ze het begrepen hebben en of het goedkomt, dan denk je 'mmh, over 10 minuten toch nog maar even bellen'. Maar ok, het eerste gevoel is dus goed, gelukkig.

's Middags met de chauf van Lional de stad in gegaan om (wederom) een HIV test te doen (dit keer voor de werkvergunning, wat een geldklopperij al die administratieve 'verplichtingen'). 's Avonds na mijn eerste werkdag (ha ha) met Ernie Italiaans gaan eten op een terras in het centrum (het is hier tot gisteren23 graden overdag geweest) en al mijn P&G ervaringen van me af kunnen praten. Dinsdag administratieve dingen gaan regelen, bijvoorbeeld een mobiele (beetje apart, ik dacht dat ik die van P&G zou krijgen, maar nee). Even om jullie een idee te geven: Dat duurt dus 3 tot 4 uur, echt ongelovelijk. er moeten tientallen papieren voor worden ingevuld, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en alles gaan op een tempo....nogal een uitdaging voor iemand zoals ik. Gelukkig was Ernie er bij want Engels spraken ze niet. 's Middags naar P&G gegaan voor registratie visum en voor het eerst alleen de stad in gegaan. Ook dat is hier no! gal een uitdaging met 15 miljoen mensen in deze stad en zeker zoveel vieze, stinkende auto's, geen zebrapaden en een totale lak aan verkeerslichten. Alles staat in het Cyrillisch aangegeven en het metronetwerk is een compleet doolhof (een Cyrillisch doolhof met 5 miljoen krioelende, sjachie kijkende, Russen die haast hebben wel te verstaan). Jullie begijpen dat ik nogal trots was dat ik een douchegordijn heb gevonden (helemaal alleen!) in de Moscow Bijenkorf (ook daar spreekt niemand Engels dus leg maar eens uit in het Russische wat een douchegordijn is...) en dat ik vervolgens ook weer heel thuis ben gekomen. Ik was wel compleet knock-out, voelde me voor het eerst wat alleenig en beetje zielig en ben dus maar meteen mijn bed ingestort. Nadat Ernie thuis kwam nog even lekker (en vooral veel) sushi gaan eten en daarna nog fijn half uurtje met Liaan gebeld en toen gaan tukken.

Ons leven met slechts een matras en een strijkplank is gisteren officieel opgehouden want mijn spullen zijn gisteren geleverd. Gelukkig, want 4 keer uit eten is leuk, maar nu wil ik gewoon lekker thuis kunnen koken, op mijn bankje kunnen zitten en in mijn eigen bed kunnen tukken. Vanmiddag en rmorgen de hele dag meetings op kantoor, volgende week hele week het veld in met Account Handlers (voor storechecks) dus dan gaat het echte leven hier beginnen. Zaterdag ons eerste social event georganiseerd ter ere van Tjechie-Nederland: Een diner bij ons thuis met Menno, Philip van Woerkom, Vadim & Sveta (vrienden Ernie) en Marielle de Jong (meisje van Philips die ook net is aangekomen en met wie ik door ex-collega Robin van Rozen in contact ben gebracht). Mirrie, ken je haar en zo ja, is ze leuk? Volgende week mijn eerste Nederlandse borrel van de Nldse vereniging, ben benieuwd. Het weer is gisteren trouwen wel omgeslagen, grijs en koud, dus ik ! ben benieuwd hoe lang de sneeuw nog op zich laat wachten.

Ok lieve allemaal, ik hoop dat jullie mijn, nogal lang uitgevallen, verhaal leuk vinden en dat alles in Nld goed gaat. Houden jullie me goed op de hoogte?

Liaan & Daan, willen jullie mij mailadressen van Susan en Betty doormailen?
Mama, wil je mailadres van Adri nogmaals vragen, ik ben het kwijtgeraakt. En ook de mailadressen van Jet & Margrete aub. En heeft Matty mail?
Bas, heeft Petri een mailadres?
Voor iedereen die vanavond en / of zaterdag naar huwelijk Marije gaan: In gedachte ben ik er echt zo bij, willen jullie haar een hele hele dikke zoen van me geven en willen jullie aub zondag meteen verslag uitbrengen (liefst incl wat digitale foto's!).
Gabe, fijn om gisteravond even je stem te horen!!

Ya vas tseluyu! (dikke zoen voor jullie allemaal)

Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Hanneke & Ernesto

Actief sinds 07 Juli 2006
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 46101

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: