Moskou zonder sneew ... met Mar en Bas! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Hanneke & Ernesto Spruyt - Panbakker - WaarBenJij.nu Moskou zonder sneew ... met Mar en Bas! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Hanneke & Ernesto Spruyt - Panbakker - WaarBenJij.nu

Moskou zonder sneew ... met Mar en Bas!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke & Ernesto

25 April 2006 | Rusland, Moskou

25 april
Eindelijk ... het is bijna zomer in Moskou! Wat een feest om de stad nu eens zonder sneeuw, ijs en nattigheid te zien! Het is eigenlijk al weken mooi weer hier, en de temperatuur begint al aardig op te lopen. Het is nu rond de 10-15 graden, maar ik denk dat binnen 2 weken de terrassen volzitten, het 20+ graden is en de Russinnetjes inclusief ini-minirok, zonder BH & met strak topje uit alle hoeken en gaten zullen komen! Ernesto kijkt al tijden uit naar de maand mei, de \'beste maand van het jaar\' volgens hem (ik begin steeds beter te begrijpen waarom als ik om me heen kijk op straat). Buiten voelt het ook echt anders, de stad ademt een andere sfeer, mensen zijn meer uitgelaten, er word heel stiekum en voorzichtig wel eens wat gelachen op straat (ja, ja, het is bijna niet te geloven!), je ziet steeds meer mensen hand in hand buiten wandelingetjes maken, en het voelt alemaal wat vriendelijker en vrolijker. Ik heb dus echt zin in de zomer hier! Ik heb wel besloten om toch nu echt even een sport/gezond eten spurt in te gaan zetten, want als ik de zomerse mode hier zie moet je niet al te veel overbodige bagage aan je lijf hebben hangen ...

Alles gaat dus goed hier! We hebben 2 weken geleden een super weekend met Marieleen (heel goed vriendinnetje & clubgenootje van Nyenrode) en haar vriend Bas gehad. Ze kwamen vrijdag einde dag aan en vertrokken maandagavond weer. Vrijdagavond hebben we super gezellig gegeten (uiteraard, wat anders dan happen en drinken!). Zaterdag hebben we de Kremlin tour gedaan (ondertussen kan ik zelf bijna wel Kremlin gids worden! Vragen over Ivan de Verschrikkelijke, Peter de Grote of de Romanov\'s, just ask me!) en \'s avonds hebben we een get-together gehad met een dispuutsgenoot van Bas die in ons gebouw bleek te wonen, vrienden van hem die op bezoek waren in Moskou, en nog wat aanhang her en der (een collega met zijn Russische vrouw, een vriendje via via die Ernesto ook weer kent van de voetbal met zijn Russische vrouw etc) en zaten we opeens super gezellig met 11 man in een Oezbekisch restaurant, holy shit wat was dat lekker, mijn nieuwe favouriete restaurant van Moskou, compleet met een buikdanseres van 130 kilo! Nadat de mannen de nodige wodkaatjes achter over gegoten hadden (Ernesto maakt onze gasten altijd graag bekend met de Russissche gewoonte van heel lang speechen en veel wodka drinken), zijn we ... geloof het of niet ... beland in een disco. Dat was dus mijn eerste keer in een Russische disco. Ik moet eerlijk zeggen dat pa en moe Spruyt het na een kwartier wel weer gezien hadden (we zijn gewoon echt geen disco-gangers, geef ons maar een goed restaurant of kroeg, maar geen disco/club, hebben wij niets te zoeken). Maar goed, ik heb nu in ieder geval een keer Moskou nightlife gezien, compleet met de mooi aangeklede Russen en Russinnen (voor de eerste keer dat ik zo waar een paar niet-vreselijk-onaantrekklijke Russische mannen heb gezien). Meisjes zagen er erg uitdagend uit, niet mijn keuze maar ik geloof direct aantrekkelijk voor de meeste mannen: Schaars gekleed maar wel \'bedekt\', allemaal splinterdun, lange haren, mooie kleding, goede make-up. Om half 3 zijn wij ons bed in gerold, Mar en Bas stonden 2 uur later voor de deur!

Zondag zijn de mannen naar de banya gegaan, Mar en ik hebben eerst 2 uur non-stop 1 op 1 bijgekletst en zijn toen koffie gaan drinken met Saskia (Belgisch vriendinnetje die hier ook bij P&G werkt en net kindje heeft gekregen) en een vriendinnetje van haar die ook op bezoek was (het was een druk \'bezoekweekend\'). Vervolgens de mannen gemeet op het dakterras van het Hyatt voor een decadent glaasje wijn met waanzinnig uitzicht. Menno werd op slag verliefd op de bediende (die hij vervolgens iedere weekend is gaan (be)zoeken in het Hyatt, heeft hem veel geld gekost :-), heeft zijn nummer afgegeven, maar helaas ... geen geluk voor hem in de Russische liefde. \'s Avonds zijn we met Bas en Mar gaan eten in ons favoriete Voque cafe, mooie mensen eten, wederom veel goede gesprekken, heerlijk eten en super gezellig.

April hebben we afgeloten met een heel bijzonder (Russisch Ortodox) Paasconcert op 23 april in de prachtige grote Conservatorium zaal. Wij hadden het niveau van het gebeuren niet helemaal goed ingeschat, en kwamen daar dus in vrij relaxte outfitjes aan. Bleek dat het een enorm gala gebeuren was met het Marino (vergelijkbaar met het Bolsjoi in Moskou) orkest van St Pete olv (de wereldberoemde) Valery Gergiev. De burgermeester van Moskou (Luzhkov) en afgezant van de patriarch van de Russische Ortodoxe kerk (de patriarch is zeg maar de paus van de Ortodoxen) openden de avond met een kletsje om iedereen een fijn & gelukkig Pasen te wensen. Wel apart om de legendarische burgermeester van Moskou nu eens in levende lijve te zien, de meester oplichter. Schijnt 1 van de rijkste mannen ter wereld te zijn (of eigenlijk heeft zijn vrouw alle poen, zij heeft nl een aannemersbedrijf en de burgermeester houdt er wel van om de stad een beetje op te knappen en met regelmaat wat Soviet-stijl hotels e.d. neer te halen om er iets nieuws en moderns voor in de plaats te zetten ... 3 keer raden wie de opdracht krijgt).

Ik hou jullie op de hoogte! liefs, Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Hanneke & Ernesto

Actief sinds 07 Juli 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 46092

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: