Leven zonder blindedarm...maar met Liane & JH! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Hanneke & Ernesto Spruyt - Panbakker - WaarBenJij.nu Leven zonder blindedarm...maar met Liane & JH! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Hanneke & Ernesto Spruyt - Panbakker - WaarBenJij.nu

Leven zonder blindedarm...maar met Liane & JH!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke & Ernesto

13 Februari 2006 | Rusland, Moskou

Lieve allemaal!

Voor sommigen is het laatste bericht alweer een hele tijd geleden, anderen zijn inmiddels helemaal op de hoogte van alle ontwikkelingen in de afgelopen weken. Maar om een lang verhaal kort te maken (en dan hebben we er niet meer over! ): Vanaf donderdag 12 januari leef ik zonder blindedarm en weet ik alles van het Russische healthcare systeem :-) Het gaat inmiddels alweer heel erg goed met me, ik ben weer hard aan het werk, en ik voel me voor 95% hersteld (nog beetje last van wond/litteken en ben nogal snel moe).

Reacties trouwens op mijn operatie waren overweldigend, zowel van Nldse bodem als vanuit Moskou. Echt iedereen was zo lief! Ik was zo verbaasd door al mijn (nieuwe) collega's die allemaal gingen bellen, bloemen stuurden etc. Ook toen ik weer terug op kantoor kwam stonden er een paar Olga's bijna te janken en schreeuwden Thanks God he is back (ze weten hier niet dat het Thank God is en halen stelselmatig he en she door elkaar!).

Maar goed, nu weer over andere dingen: Het is hier zo gruwelijk koud geweest ... even een situatieschets: Gisteren liepen Ernie en ik over straat, deden onze handschoenen uit en onze jassen een beetje open want het was 'zo warm'. Checkten we de borden, was het -7 ! Tja, dat is dus wat we hier warm noemen. Het is vanaf onze terugkomst begin januari koud geweest ... erg koud ... -30 koud zeg maar. Ook in huis werd het niet echt warm meer op een gegeven moment, er was gewoon niet genoeg energie om alles te verwarmen. Bedrijven werkten niet of minimaal (Philips bijvoorbeeld werkte van 10 tot 3, lichten mochten niet aan en laptops mochten alleen op batterij zonder powerkabel gebruikt worden). Gek genoeg liep alles bij P&G gewoon door, wat een bikkels zijn we (of eigenlijk ze, ik lag nl 3 weken in bed!) toch! Auto's startten niet of slecht (zelfs onze eigen Igor liet ons 1 ochtend in de steek en toen moesten we vervolgens een taxi nemen naar ! het ziekehuis, ik moest op controle). Zodra je buiten kwam bevroor alles aan je wat nat is (denk aan neusharen, betraande ogen, wimpers etc). Wij zelf zaten met thermo onderbroek, fleece trui en 2 paar wollen sokken binnen (imagine hoe we er bij een uitje naar buiten uitzagen :-)

Liane en haar vriend Jan Hein kwam ons het weekend opzoeken dat er een record qua kou gebroken werd. Ik geloof dat het -32 was! Wat een giller! Ik was nog half kreupel en buiten was het echt niet te doen! Gelukkig hebben we wel echt een bere-gezellig weekend gehad en Moskou heeft een blijvende indruk op hen achtergelaten! Zie als bijlage een uitgestorven Rode Plein, 's avonds om een uurtje of 10 met -32 (dat zwarte monster met beslagen bril ben ik).

De laatste week thuis (na het bezoek van Liaan en JH) ging ik me flink vervelen en ben vanaf huis weer aan het werk gegaan. De onrust kwam toen wel een beetje, omdat ik precies die periode had uitgekozen dat ik echt niet afwezig kon zijn (althans, dat dacht ik!). 27 Januari was de grote NRO kick-off meeting incl teambuilding dinner en 1 feb is mijn team van start gegaan. heb ik dus helaas moeten missen. Maar gelukkig heeft zowel mijn manager Zhenya als mijn unit managers Anna en Natasja eea fantastisch opgevangen, en ik heb vanaf huis nog een beetje bijgestuurd, en we hebben helemaal geen vertraging opgelopen! We zijn nu dus 'live', ik ben heel erg druk, maar alles gaat tot nu toe erg goed. Vorige week 'op audientie' geweest bij de grote mannen op de 14e (GM & CBD chief) en ook dat verliep naar volle tevredenheid! Ben werktechnisch dus nogal happy!

Afgelopen weekend zijn we met 2 andere Nldse stellen (1 hele aardige vent van ABN AMRO met zijn zwangere vrouw en een meisje van de ambessade met haar vriend) naar een Dacha (Russisch buitenhuis) geweest (http://zavidovo.ru/eng/). Was echt zo mooi daar, niet normaal. We hebben 2 dagen gelanglaufd over de Volga rivier en door de bossen (ja, ik zie julie al lachen, ik dacht ook dat het een ouwe lullen sport was, maar het is echt super leuk!!! En ik zit nu krom van de spierpijn!!!), we zijn lekker in de banya (Russische sauna) geweest en 's avonds laat in -15 shaslicks op de BBQ (ook typisch Russisch gebruik: De mannen staan buiten om de BBQ met wodka en augurken over mannenzaken te praten en stoer te doen, de vrouwen maken binnen de salade klaar en hebben het over shoppen en kinderen). Was echt heerlijk, het is net wintersport! Het was zelfs zo leuk dat we besloten hebben om langlaufspullen te gaan kopen, zodat we in het weekend een rondje ku! nnen maken door een park (schijnt hier nogal gebruikelijk te zijn, is zeg maar net als een wandeling maken).

En nu is het 'gewone' leven hier dus weer in volle gang. Volgende maand komen de moeder van Ernie met haar man en de week daarna 3 vriendinnetjes/collegaatjes uit Nld (Petra, Malou & Soof), dus dat wordt erg gezellig. Maar goed ook, want als ik bedenk dat het nog 2,5 maand gaat duren voordat we weer even in Nld zijn, vind ik dat eigenlijk wel heel ongezellig lang (hoe goed we het hier ook naar ons zin hebben). We gaan komende tijd even druk aan ons huwelijk klussen, want dat komt gelukkig ook langzaam dichterbij (ben al heel ongeduldig en vind dat het nog veel te lang gaat duren!). Helaas hebben we net te horen gekregen dat onze honeymoonlocatie vol zit, dus we moeten op zoek naar iets anders. Ik baal als een stekker (maar goed, ik mag me van Ernie niet druk maken omdat onze honeymoon toch wel spectaculair en onvergetelijk wordt, waar dan ook...!).

Lieve allemaal, dit was het voor nu weer uit Moskou, hou me op de hoogte, ik geniet van al jullie mails!

Liefs, Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Hanneke & Ernesto

Actief sinds 07 Juli 2006
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 46092

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: